מערך פדגוגי תומך

מערך פדגוגי תומך

מערך תומך למידה נועד לתת מענה מקצועי לתלמידים ולצוות המורים בבית הספר בכל הנוגע לתהליך הלמידה. המערך מיועד לכלל אוכלוסיית התלמידים על פי מדיניות וסדרי העדיפות הנקבעים על ידי צוות הניהול, בתחילת השנה ולאורכה.

 

תחומי פעילות של המרכז

 

  1. אבחון לקויות למידה
  • מתן מענה בתחום של לקויות למידה לתלמידים, הורים ומורים
  • ריכוז מידע על תלמידים בעלי אבחונים דידקטיים ופסיכולוגיים
  • איתור תלמידים בעלי לקויות למידה אשר טרם אובחנו, ומתן מענה אישי לצרכיהם
  • מתן המלצה להורים על ביצוע אבחונים פסיכו-דידקטיים (כולל הרחבה במתמטיקה ובאנגלית) לתלמידים בשכבות ט’ ו- י’ אשר אותרו עם חשד ללקות למידה, לפי צרכיהם הלימודיים
  • ביצוע אבחונים פסיכו-דידקטיים על ידי תחנת שירות הפסיכולוגי של נהרייה במימון משרד החינוך עבור תלמידים ממצב סוציו-אקונומי נמוך

 

  1. התאמות בדרכי הבחנות
  • ייעוץ לתלמידים, הורים ומורים בכל הנוגע לתחום ההתאמות
  • בחינת יעילות ונחיצות בפועל של ההתאמות אשר הומלצו באבחון לתלמיד
  • קיום ועדה בית ספרית אשר תפקידה להחליט על ההתאמות להן זקוק התלמיד, על פי המלצת האבחון. בנוסף, דנה הועדה בבחירת תלמידים אותם צריך להגיש לוועדת התאמות מחוזית על מנת לקבל אישור להתאמות מרמה 2 ו3. אישור ההתאמות מתבצע אך ורק על ידי הועדה המחוזית. תחום זה אינו בסמכות בית הספר
  • הכנת תיקי התאמות לוועדת התאמות מחוזית עבור תלמידים אשר עונים לדרישות על פי הנחיות של משרד החינוך (תלמידים לקויי למידה משכבת י’ בעלי ידע ברמה בגרותית ותלמידאות תקינה)
  • הגשת ערעורים לוועדת ערער עבור תלמידים שלא אושרו להם התאמות בוועדה המחוזית

 

  1. הוראה מתקנת והוראה פרטנית
  • מתן הוראה מתקנת והקניית מיומנויות ואסטרטגיות למידה על פי צרכיהם של התלמידים, בקבוצות קטנות או באופן פרטני
  • ליווי והנחיית מורים בהקניית מיומנויות של הוראה מתקנת בכיתה, על פי הדרישות במקצועות הלימוד השונים
  • עזרה וסיוע לצוות בית הספר להגדיל את אחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות טכנולוגית ולתעודת בגרות מלאה

 

עקרונות מנחים ומטרות של מערך תומך למידה

 

  • העלאת תחושת המסוגלות האישית של התלמידים והחזרת האמון בעצמם
  • העצמה אישית של התלמידים דרך תהליך של חוויות הצלחה בתחום הלמידה
  • בניית תהליכי למידה המאפשרים לתלמידים להיות מעורבים, ומעוררים בהם סקרנות ומוטיבציה ללמידה
  • העלאת המודעות העצמית לכוחות ולקשיים בתחום הלמידה
  • הכרת דרכי התמודדות עם הקשיים בעזרת הכוחות הפנימיים של התלמידים
  • רכישת מיומנויות למידה אשר ילוו את התלמידים בחייהם הבוגרים

 

אנו, צוות פסגות, מאמינים שכל אדם הוא בעל יכולות ייחודיות רבות.

התפקיד שלנו הוא לעזור לתלמידנו לגלות את היכולות שלהם, ולהעצים אותן

בברכה,

נעה גולדווסר

רכזת תחום לקויות למידה