אמנת בית ספר פסגות אורט נהריה

אמנת בית ספר פסגות אורט נהריה

מח”ט פסגות אורט נהריה הנו מוסד חינוכי. כמוסד חינוכי נדרש הצוות החינוכי של  בית הספר בעבר ובהווה, לקבוע נורמות התנהגות ותפקוד ראויים. על מנת שכל באי קהילת בית הספר יוכלו  לפעול בהרמוניה, נדרשים גבולות ברורים ונהירים. גבולות אלו לא באים  במבודד, אלא לצד עשייה חינוכית ולימודית. הבסיס לכל תהליך חינוכי ראוי בין מורה לתלמידים נמצא ביחסים חיוביים ומצמיחים בין הצוות החינוכי לבין התלמידים. המורים מתפקידם לחנך וללמד את רזי הידע והתרבות האנושית, והתלמידים מתפקידם להתחנך, ללמוד, לבצע מטלות לימודיות ואחרות כהלכה, ולהתנהג באופן ראוי ומכבד.

האמנה הבית ספרית  מבוססת על ערך כבוד האדם בין אם הוא תלמיד ובין אם הוא עובד או מורה. באי בית הספר צריכים לפעול בסביבה מכבדת, חיובית וסובלנית. הצוות החינוכי, נציגי ועד הורים ונציגי תלמידים יקבעו את האמנה הבית ספרית לאורך השנה. להלן שלושת הנושאים שגובשו: תלבושת אחידה, איסור עישון בשטח ביה”ס, וביקור סדיר. התוקף לכתיבת האמנה ניתן בהתאם למתבקש מכל מוסד חינוכי. האמנה  מבוססת על כללים ונהלים התואמים את עקרונות ביה”ס, זאת בכפיפות מלאה לחוזרי מנכ”ל ומשרד החינוך, ולהם תוקף משפטי. גיבוש האמנה הבית ספרית התבצעה בהתאם להוראות משרד החינוך, ה”אני מאמין” של ביה”ס, ובהסתמך על מודל חינוכי–סמכותי מכבד. הצוות שגיבש את האמנה עשה זאת באהבה רבה ועמוקה לתלמידים. מימוש האמנה כהלכה יאפשר לכל התלמידים, העובדים והמורים לחוש מוגנות בתוך כתלי בית הספר, וליצור אקלים חינוכי מיטבי

עבודת המחנך

המחנך במח”ט פסגות הוא מנהל כיתת החינוך  שלו ובאחריותו כל המידע והטיפול אודות כלל תלמידי כיתתו.

המחנך מאמין ב:

  • בניית קשר אישי ומשמעותי בין המחנך לתלמיד, במסגרתו:
  • המחנך יבדוק נוכחות על בסיס יומי. בעת היעדרות תלמיד, המחנך יוצר קשר עם התלמיד/הוריו כדי לבדוק את סיבת ההיעדרות
  • המחנך מלמד את כיתת החינוך שלו שעה שבועית במסגרת שיעורי חברה
  • המחנך מקיים שיחות אישיות עם התלמיד לאורך השנה תוך הצבת יעדים ובדיקתם
  • המחנך עורך ביקורי בית אצל תלמידי כיתתו על מנת להכיר את התלמיד בסביבתו הטבעית
  • פיתוח המשולש מחנך – הורה – תלמיד. במסגרת זו המחנך שומר על קשר הדוק ורציף עם הורי התלמיד לאורך השנה, ויחד מצמיחים את התלמיד בצמתים כגון: אסיפת הורים, יום הורים, חלוקת תעודות, הזמנת הורים לשיחות בביה”ס, ביקורי בית ועוד.
  • תיווך בין התלמיד לגורמים נוספים שיכולים לסייע להצלחתו הלימודית והאישית
  • יצירת מענים שיסייעו להצלחת התלמיד